Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ini 18 September 2009 bersamaan 28 Ramadhan 1430H...terasa sekejap je masa berlalu..pejam celik, pejam celik dah berada di akhir Ramadhan..lagi 2 hari kita akan menyambut Aidilfitri..mm..seronoknya mengalahkan budak2 pulak..huhu..tahun ini saya tak bercuti raya pun(sob..sob..sedih..)..saya kena save baki cuti saya untuk ke kelas saya..Semester 5 akan bermula oktober ini...

Bercakap mengenai sambutan hari raya..semuanya sudah diuruskan cumanya bab-bab nak mengemas rumah je lagi...mm..biasanya adik saya yang akan mengemas rumah..saya pulak akan mengemas dapur..saya kan lebih suka duduk di dapur :)..tolong mak masak dan saya akan kemas dapur...biasanya sehari sebelum raya saya mmg akan berada lama sikit di dapur..mula-mula saya akan buat kek untuk hari raya..pastu saya akan tolong mak siapkan barang2 untuk juadah pagi raya...setiap tahun pun mak akan buat nasi dagang dan ketupat..so saya akan tolong isi beras dlaam ketupat, siapkan bahan2 untuk buat nasi dagang dan rendang..bila dah siap semua saya akan kemas dapur..

Adik saya akan kemas rumah, pasang langsir..dan sebagainya..oh ya..satu kerja yang saya mmg allergic nak buat ialah pasang langsir...oh tidak...sebab saya takut memanjat..hatta nk panjat kerusi sekalipun..biarlah saya duduk kat dapur tolong mak masak2 apa yang patut sambil makan2...huhu..selalunya malam raya meriah la di rumah dgn family maksu saya yang pulang beraya dan abg saya serta anak2 dia...

Di kesempatan ini juga saya nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri buat semua yang menyambutnya..buat kawan2..mohon maaf dipinta atas semua kesalahan selama ini..semoga aidilfitri ini membawa rahmat untuk kita semua..kepada yang beraya di perantauan..jgn sedih2..kepada yang balik kampung tu, hati-hati memandu..biar lambat asalkan semuanya selamat sampai ke destinasi yang ditujui..seronoknya orang yang ada kampung ni..saya lak xpernah rasa balik kampung..masa belajar di UTHM dulu adalah merasa sekali dua..huhu..jeles2 kpd kawan2 yg balik kg jauh2..maklumlah dari kecil mmg duduk di kg halaman..oh ya, kepada yang nak bagi saya duit raya..amatlah dialu-alukan..hohoho..Selamat Hari Raya semua...

me..lydia..pahang..malaysia..

2 comments:

Chidori Uchiha!^-^ said...

Biasernyer adik balik tok buat nakal jer malam raya..
Hahaha..

lyd said...

yer betul...tapi bila adik takde bosan la kok li..