Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuanya...
Saya mempunyai kekangan masa untuk mengupdate blog saya buat masa sekarang..terlalu banyak fail di atas meja yang harus disiapkan segera..so sekadar suka-suka saya mengupload gambar ini..gambar-gambar di atas adalah gambar kesemua rakan-rakan sekerja di dalam unit saya..bosnya...of course la yang seorang tu...yang di kelilingi oleh anak-anak2 buahnya itu..:)..Unit Hasil di sini memang mempunyai banyak bunga2...Baju batik berwarna hijau ni telah ditaja oleh bos kami yang baik hati tu..kerana setiap hari Khamis kakitangan awam kena pakai batik..so beliau mencadangkan untuk membuat baju unit untuk kami semua...so...terima je la..orang dah bagi free kan...
Hari ini juga sebenarnya saya mendapat result untuk semester kedua saya..dan ketika saya menulis entry ini saya masih berasa terkilan dengan result tersebut..walaupun saya sudah menjangkakan keputusannya sebelum ini..tapi apabila melihat sendiri saya masih berasa sedih...keputusan saya tidaklah seteruk mana...masih cukup menggembirakan parents saya...but..agak merosot dari sem satu...agaknya kerana sem satu saya dapat tinggi sangat..so sem ni rasa agak sedih kerana result saya drop...tapi memang sem lepas pun saya kurang mentelaah pelajaran saya...terlalu sibuk menguruskan program..terlalu sibuk dengan kerja..terlalu sibuk buat itu dan ini sehinggakan saya kurang masa...apapun saya tetap bersyukur kerana lulus semuanya...dan ada seorang rakan memberitahu saya..semua itu rezeki dari Allah..ya benar..saya telah berusaha apa yang termampu..dan seharusnya saya harus bersyukur di atas kurniaan tersebut...mm...lepas raya akan masuk sem baru..dengan subjek yang lebih mencabar...mmm...semoga semuanya lebih baik untuk masa akan datang untuk diri saya dan juga orang lain...
~Sebaik-baik manusia adalah yang banyak memberi manfaat kepada orang lain~
~Al-Hadith (Riwayat Al-Qudhi)~

me..lydia..pahang..malaysia..

2 comments:

mala_yusof said...

lydia...
cantiknya batik tue..
kaler pon menarik..
baiknya boss sponsor baju...
tudung pon boss sponsor jugak ke?cam seragam la...;p

sabar ek...nanti semester baru pulun lagik...kasi gegar result...:)

Anonymous said...

mala..
baju bos sponsor..tudung tu kami beli sendiri..memang sama tudung tu..
yup..sem depan harap2 banyaklah masa untuk study..:)