Assalamualaikum dan salam sejahtera,

1.35 am..Sejam setengah melewati hari baru..tahun baru..2010..

Dah lama saya xupdate blog..ada yg menegur bertanya..jwpn saya... buzy..:D..but sebenarnya lebih tepat lagi, saya takde mood nak menulis..kepala saya berserabut..banyak perkara yang terjadi pada bulan terakhir tahun 2009..saya sebenarnya agak stress..sampaikan saya kurang melayan rakan2 di ym..sorry....STRESS...stress di tempat kerja, rasanya hari ni juga saya nk berenti keje, duduk umah..tapi sapa lak yang nak menanggung study saya nanti..kerja banyak tidaklah menyebabkan saya stress sgt, apa yang saya sedih dan bengang kan itu bila kerja yang dah dibuat sedikit pun tak dihargai..malahan dicemuh, dikritik hari2..ooo...saya tak tahan dgn perkara macam ni..bukan tak boleh menerima kritikan, tapi biarlah logik apa yang dikritik tu...mmm...but Alhamdulillah, saya dah beransur pulih dari stress yang melampau ni..saya pun kurang pasti apa yang buatkan saya ok semula..(not really, but ok skit) tahap ketensionan saya rasanya kali ini agak teruk, hinggakan lepas kerja je saya berkurung dalam bilik, tak pegi tolong mak kat kedai, dan dah hampir 2 minggu x jenguk anak2 saya..bila mereka datang ke rumah, mak akan ckp pada mereka saya xsihat, so anak2 kecik tu xmasukla ke bilik saya..uish melampau lak...:(

mm..keje mmg banyak..tambah lak sibuk dgn 5s..pejabat dah jadi cam rumah sendiri..balik umah..fikirkan asgmen lagi...huaa..sapa boleh tolong buat asgmen...xlarat dah niii...pastu ingatkan final exam bulan februari ni..ayoo, byk betul dlm kepala saya..x lupa, uruskan trip kelas saya ke melaka, then program2 persatuan pelajar saya...adus...puas gak saya bahagikan masa saya, buat paper work utk program, asgmen, then nak contack dgn lecturer lagi..mm..kekadang saya fikir gak..nape saya yang kene buat bende2 ni semua..but memikirkan semua ni tanggungjawab, so saya buat juga...

Bercakap mengenai tahun baru, perlulah mengimbas apa yang berlaku di tahun yang baru lepas..2009..mm..mmg byk perkara yang dah berlaku, sakit hati, gembira, kecewa, merana, seronok, bahagia..semua ada dirasa..banyak perkara yang dah saya lalui dan tempuhi, yang pasti di sebalik semua kepahitan yang saya rasakan, di sebalik semua kekecewaan yang menumpahkan air mata saya, saya rasakan saya sudah menjadi lebih matang dan saya harap semangat saya akan terus kuat untuk menempuhi hari2 yang mendatang ni..so now, dah masuk tahun baru..tahun baru kene ada azam baru ke??apa lah yg saya nak berazam nii..saya berharap rezeki saya dimurahkan, semua pekerjaan saya diberkati dan dipermudahkan, dapat tolong orang lagi..and semoga semua yang saya hajatkan tercapai..

Kepada semua rakan2..wish u all happy new year..all the best..semoga tahun yang baru ni membawa lebih kebaikan daripada tahun yang lepas...dan semoga semua impian yang diidamkan tercapai...mmm..masuk je tahun baru dah terasa semakin tua..lagi 4 hari je dah nak masuk 27 tahun..uish..lama dah rupanya bernafas dalam dunia ni rupanya..:) okla semua, Happy New Year then..wish all the best to everyone...
me..lydia..pahang..malaysia...

2 comments:

mala_yusof said...

selamat tahun baru lydia..:)

lyd said...

selamat tahun baru mala :)