Esok kita semua akan melangkah ke tahun 2008..dan akan bermulalah lembaran baru dalam kehidupan kita semua..meninggalkan tahun 2007 dan menambahkan satu angka lagi ke dalam umur kita..mm..bermakna lagi 5 hari sahaja lagi saya akan menjangkau ke umur 25 tahun..Ya Allah..rasa macam baru je semalam sekolah lagi..alih-alih..dah nak masuk 25 tahun..huhu..tuanya...bercerita mengenai 2007..ya..pastinya ada suka dan pastinya ada kedukaan yang amat payah untuk ditafsirkan..2007 banyak memberikan kejayaan kepada saya..ye ke???mmm...dah setahun bekerja..dan duduk bersama family..ramai yang kata saya beruntung kerana dapat kerje gov dan dekat je dengan rumah..huhu..mmgla..pastu apa lagi yer..oh ye..saya dah berjaya membeli sebuah kereta..hehe..bangga la plak..dan satu lagi kejayaan yang agak besar..berjaya further study..bukannya apa..melihatkan kawan2 sume dah ada degree(yg ada master pun ramai)..so..saya rasa teramatlah jealousnye..kalaulah dulu saya xsakit lepas tamat diploma..agaknya saya dah dapat degree sekarang..but..itulah...pasti ada hikmahnya...byk la juga kenangan indah untuk dikenang..dan juga 2007 juga membuatkan hati saya parah dan teramat terluka..rasanya...kalau diikutkan hati saya..mmg sy dah xmampu nak berdiri lagi..kalaulah semua orang dapat melihat hati saya..agaknya semua orang akan kesiankan saya..(huhu..sadisnya..)agaknya saya tak pandai meluahkan apa yang terbuku di hati saya..ramai kawan2 menyatakan saya cool..maybe..mungkin sekarang saya lebih tabah dan pasrah di atas ketentuan tuhan..di luar saya ok..tapi di dalam hati saya..hanya tuhan yang tahu..apa yang saya boleh katakan hanyalah satu...rasanya jika sesiapa pun di tempat saya akan merasakan seperti saya sekarang ni..terluka pada kali kedua dengan cara yang sama..mmm..kalaulah bunuh diri tu tak berdosa agaknya saya dah xde sekarang ni..terluka..saya boleh menghadapinya..tapi terluka untuk kedua kali..dengan cara yang sama walaupun dari orang yang berbeza..rasanya..hati saya hancur berkecai..mmg saya cool..dan saya sering menjadi doctor love kepada rakan2 saya yang lain..mm..maybe saya ni seorang pendengar yang baik..(kwn2 saya kata mcm tu)..setiap hari pun ada sahaja kawan2 yang mengadu ttg masalah hati kepada saya..dan saya akan cuba mententeramkan mereka...menolong sebanyak mana yang patut...dan hanya satu harapan dan doa saya..semoga dengan menolong orang..tuhan akan menolong saya..memberikan balasan yang baik buat saya..dan sekiranya ini adalah dugaan yang amat berat untuk diri saya..saya mohon diberikan kekuatan dan ketabahan hati dalam meneruskan kehidupan saya..semoga tahun baru yang mendatang membawa sinar kebahagiaan untuk semua rakan2 saya dan pastinya untuk diri saya sendiri...Happy New Year..2008..
p/s..sedar xsedar sudah hampir 5 tahun seseorang pergi dari hidup sy..dan hanya memakan masa setahun sahaja lagi utk dia kembali..rasanya sebelum pergi dulu..mcm lama sgt 6 tahun tu...
me..lydia..pahang..malaysia...

1 comments:

mala_yusof said...

lydia...
selamat menyambut tahun baru...
moga lebih banyak kejayaan+kebahagiaan bakal dikecapi...InsyaAllah..