Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuanya...

Alhamdulillah..saya sempat menyaksikan fenomena yang unik ini di depan mata saya sendiri..Subhanallah..memang cantik..nampak macam bulan tu senyum kat kita..Besarnya Kekuasaan Allah S.W.T..gambar ni saya ambil dari dalam akhbar Berita Harian..masa tengok tu cuba gak ambil gambar..tapi x berapa clear mcm gambar ni..cantik sgt..xdapat digambarkan rasanya..kalau ikutkan keterangan dlm akhbar tu..bintang yg di atas bulan tersebut adalah Planet Musytari dan Zuhrah..Kejadian ni berlaku 5 tahun sekali..so 5 tahun dari sekarang InsyaAllah kalau masih ada bolehlah tgk lagi..:)
me..lydia..pahang..malaysia..

3 comments:

fizz said...

lyd,

sngt cntk gmbr bintang tue..besarnya kekuasaan Allah..menampakkn betap kerdilnya kita sebagai Hamba-Nya..

nk komen yg bwh..sy pun setju apa yg awak tulis, sbrnnya perkara2 begitu tidak seeloknya org2 bujang mcm kita turut serta campur..jd tiada mslh kalau kita xturut serta, bukan sbb sombong, tapi mmg tidak elok didengar

Anonymous said...

fizz,
betul..sgtlah cantiknya masa sy tgk bintang dn bulan tu..and sy rasa ada betulnya apa yg awak ckp tu..so rasanya saya pun dah xkesah sgt dgn apa yg berlaku..yg penting sy buat kerja saya kan..:)

puterilima said...

subhanallah...memang cantik..hmm..saya ketinggalan nak bc akhbar tu..tima kasih atas info tu ...salam alaik...jumpa 5 thn lg..untuk bukak blk topik tu...masa tu kak lyd anak bape orang yeaa...