Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Semenjak beberapa hari ini saya sebenarnya kurang sihat..fikiran saya agak bercelaru dengan pelbagai perkara...saya agak tension dengan kerja-kerja di pejabat..dengan perkara-perkara yang berlaku di sekeliling saya...

Dan kemuncak kemarahan saya adalah pada petang semalam....masa saya berjalan ke kereta saya untuk balik ke rumah...tiba2 saya ternampak sesuatu...mak oii..terkejutnya saya...bahagian depan kereta saya tercalar...panjang tu...puas juga lah saya tengok kesan calar tu...siapa yang calarkan kereta saya...

Bila sampai kat rumah, saya tanyakan pada mak saya tentang perkara tu...dan jawapannya.. anak kesayangan saya punya kerja...rupa-rupanya mak dan adik saya dah nampak daniel calarkan kereta saya dengan duit syiling...mak sengaja diamkan aje sebab tak mau saya marah..mmm...saya...nak cakap apalah yer...anak orang..yg saya sayang sangat pulak tu..ish ish..daniel..daniel..

Petang tu, bila daniel dantang ke rumah, saya terus tanya dia :

Teh : Nape abangngah calarkan kete teh? habis kete teh..abangngah jgn cakap dengan
teh lagi..teh tak nak dah kawan dgn abangngah lagi lepas ni..pegi main jauh-jauh...
Daniel : Abangngah buat sikit jer..abangngah guna duit syiling..sikit jer..

Dia terus keluar dari bilik saya..saya sebenarnya..marah ada..sedih pun ada...bila tengok dia keluar dari bilik saya..sayu lak rasa hati..sampai bila lah saya boleh tahan tak tegur dia...habis kuat pun bila dia datang, cair gak saya jadinya..mm...belum lagi anak sendiri tu...daniel..daniel...tak pasal-pasal kereta saya calar...sabar je lah... :(

anakku yang paling nakal...

********

2.50 Pm...

Balik lunch tadi, dia dah tunggu saya untuk minta maaf..mengalir air mata saya...mm...cair la gak akhirnya..:)

me..lydia..pahang..malysia..

5 comments:

Unknown said...

hehe..same dgn anak sedara acu.calarkan kete acu pakai kayu,siap tulis name die lagi..hehe...sabo je la kan..nak marah x bole..

lyd said...

huhu..ye ke angah..nasib la budak2..nakal benor..ni pun nasib baik mak saya nampak kalau tak mau ada gambar dia ngan saya dilukisnya nanti kt kete saya..:)

Adila Khairy said...

lohhh... ye ke kete kena calar nie.. xpe2, sabarkan je...
kete saya pon kena calar gak tp tak tahu sape yang buat, tapi buat bodo je le..kete tu bukan ada ape2 pon, harta duniawi yang harganya kian turun saban hari.. jom sama-sama kita beli umah pulak..;)

lyd said...

along,
huhu..memang terpaksa la buat bodo..xleh la nk gaduh ngan budak2..umah???..mmm..bila tiap kali saya cakap nk beli umah, abah mesti ckp umah saya dah ada..huhu..nanti ada rezeki nak gak beli umah..:)

Adila Khairy said...

laa..dah ada umah ok le tu cik lydia..;) mcm saya ni merantau nun jauh di ibu kota, sewa rumah mencecah ribuan ringgit..so lebih baik saya beli je rumah tu sng, tak payah nak bayar sewa rumah org, byr rumah sndiri je.. hehe, pray for me dear! ;)