Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Saya memang sukakan kucing...sangat suka..dah banyak sangat kucing yang saya bela..last sekali saya bela kucing 2 tahun lepas...lepas kucing tu dah mati..:( saya dah xbela kucing lagik..saya bagi je kucing2 makan tapi xde la kucing yang saya betul2 sayang...

Kucing saya yang mati tu..warna dia lebih kurang mcm gambar kat atas tu..saya bela kucing tu since saya form 3..semasa saya bersekolah kat besut kucing tu ada kat kedai mak saya..bila saya balik cuti kucing tu ada lagi...xpernah kucing tu lari dari rumah...kucing ni pelik sikit dari banyak2 kucing yang saya bela..sebabnya dia sukakan makanan yang manis...favourite dia adalah pisang goreng..dan jemput pisang...huhu...kalau saya makan pisang goreng, saya kene share ngan dia lah...dia suka makan kuih pau...tiap2 pagi dia nk makan pau...bila saya siap2 nk pergi keje dia dah tunggu saya..pastu bila nampak saya keluar dia akan pegi kedai sebelah (kedai mak saya xde jual kuih pau) dia akan duduk tunggu kt bawah meja yang ada kuih pau...nanti bila saya beli kuih pau..dia ikut balik...setiap hari dia akan makan 1 1/2 biji pau :)..tapi tak lama lepas tu kucing tu menghilangkan diri macam tu je..:((...saya pun anggap dia dah mati..dah puas saya cari, abah cari..tapi xjumpa...maybe dia dah mati sebab dia dah tua...dah lama dah duduk ngan saya...maybe dia xnak saya tgk dia mati kot..:(

Lepas kucing tu xde, saya dah xbela kucing lagi..banyak kucing kat kedai tapi saya cuma bagi makan mcm biasa je..xspecial mcm sebelum ni...huhuhu...ada satu masa tu..last year, ada org buang anak-anak kucing yang baru lahir kt kedai saya..ada 6 ekor dalam kotak tu..semuanya asyik nangis..last2 saya ngn abah bagi diorang hisap botol susu sebab diorang lapar...tapi masuk 2 minggu semuanya mati..lepas sekor..sekor mati...keciann....make me sad again:((

Sekarang ni dah xde kucing kat kedai..semua kucing abah dah tangkap dan letak kt kebun dia..kat sana ada rumah untuk diorang..hari2 pun abah akan pergi hantar makanan kucing ke kebun..ada dalam 20 ekor..dah lama saya xpergi tengok..saya sibuk..xsempat nak pegi tengok diorang...

Sejak seminggu yang lepas lak..ada seekor kucing di pejabat saya..hari2 dia akan datang tempat saya...so saya bagi makan biskut..sekarang ni tiap2 pagi kucing ni akan datang tempat saya...gambar kat atas tu adalah gambar kucing tu tengah makan biskut...gambar kat bawah tu lak...gambar dia dah tertido kekeyangan lepas makan biskut..so sekarang rutin harian saya dah bertambah lah di pejabat...kene bagi kucing makan biskut...:)..comel sangat dia makan biskut..

p/s..buat kak noor..bila bagi kucing ni makan biskut, saya teringat kat akk..:)

me..lydia..pahang..malaysia...

2 comments:

ellyWong said...

aawwwww..

yes yes.. kitties are great!!! they make you smile ;) :D

lyd said...

huhu...yes..u r right...:P