Assalamualaikum dan salam sejahtera,

X banyak yg nak ditulis rasanya..maybe sekadar luahan rasa dlm blog sendiri..yeargh..it's hurt..enough please..adeh..saya ni mmg jenis yang xsuka ambil tahu hal orang lain..kecualilah orang tu sendiri yang datang dan bagitahu masalah dia kt saya..dan disebabkan itu lah, saya mmg xsuka org lain cuba2 untuk jadi 'baik' dengan kononnya mengambil berat akan hal saya..oh..tidak..sudah2la...cuba la bawak2 bersabar dan jaga diri sendiri..mm..walaupun mak dah berpuluh kali cakap..kita tak mati kerana sumpah orang..kerana kata-kata orang..but saya tetap pedih telinga la dengan kata2 orang ni..salahke kalau saya xkahwin..bukan saya buat maksiat depan diorang pun...

adeh2..agaknya, kalau diorang nampak hati saya ni mcmana..mungkin dah xde org yg nak ckp lagi statement2 seperti "saya tunggu nasi minyak awak"..nak nasi minyak ke, meh saya masakkan..aduhai..manusia2...kalau tanya baik2 takpela..ini siap tempelak lagi...memilih la tu..kalau memilih pun salah ker??bukannya nak hidup sehari ngn si dia nanti..nak sehidup semati..macam saya slalu ckp kt mak, saya tak pilih harta, saya tak pilih rupa..sebab saya sendiri takde perkara2 tu cuma saya nakkan orang tu memahami saya dan sekepala dengan saya..itu jer...adeh..luka dulu pun ada lagi..jgnlah ditambah lagi...it's hurt..menghiris hati saya semua tu..sudah2 la ok..

p/s..saya tulis ni sebab tau org yg 'concern' tu mmg baca blog saya.. :P

me..lydia..pahang..malaysia..

2 comments:

Adila Khairy said...

salam cik lydia... :)

lydia, cheer up please.. asyik murung je ni...

jodoh, pertemuan, ajal dan maut di tangan Tuhan.

kita takkan tahu, bila, di mana, dengan siapa.

kdg2 org yang kawen awal pun banyak jugak yg bercerai berai, konon kawen atas dasar cinta sepenuh hati.

yakinlah dengan ketentuan dan takdir Allah untuk kita. Dia telah sediakan yang terbaik untuk kita.

'usikan' konon 'concern' macam tu tak lain tak bukan hanyalah untuk mengutuk satu sama lain. salah ke kalau kawen lambat?? dh jodohnya belum sampai lagi kan??

lydia, saya doakan yg terbaik untuk awak ye, jangan sedih2.. tetapkan hati dan selalu la berdoa, semoga dipercepatkan jodoh, ditenangkan hati, dikuatkan iman.. amin.. :)

sekian.

lydia, address blog org dh bertukar lg, hehe.. ada isu sikit..

http://dilladankhairy.blogspot.com

:)

Anonymous said...

dulu kan ada org penah tanya my soalan yg sama, pastu nak tahu apa dia jawab; "Yang makcik tak sabar2 nak tengok saya kawin ni kenapa? Dah nak mati ke? ".. terus makcik tua tu sentap. smpi skang xberani tanya dah huhu