Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Berhabuk lagi blog ni..hihi..Sekejap je masa berlalu..pejam celik, pejam pelik, dah lebih setengah tahun rupanya bernafas di tahun 2010 ini..dan yang lebih menarik lagi..dah bertemu lagi dengan Ramadhan...

Alhamdulillah, syukur kepadaMu kerana masih lagi berkesempatan menunaikan ibadah ini pada tahun ini..walaupun xtau sempat habis ke tidak, sekurang2nya..dah sempurna menunaikan tarawih malam semalam :)

Ramadhan saya kali ini..ada satu cabaran..saya terpaksa 'berkampung' selama seminggu di Kuala Lumpur..mulai 14-20 Ogos 2010..untuk final exam..huhu...selama saya belajar di PLK UUM ni, inilah first time saya kene exam di bulan puasa..before this xpernah, kelas pun sentiasa di luar bulan puasa..:)

Mmm...4 tahun kebelakangan ini, saya sentiasa berpuasa dgn mak..bila nk berjauh ni, rasa cam lain plak..adeh, sygnya nk tinggalkan umah di bulan2 puasa ini..huhu...tapi terpaksalah, untuk masa depan..ada saya suarakan pada kwn2 tentang perkara ini, dn sesungguhnya jwpn dari seseorg mmg membuatkan saya sebak dan bersemangat untuk hadapi exam kali ini..katanya "InsyaAllah urusan awak akan dipermudahkan, awak seorang yg berhati tulus lydia"..sungguh sebenarnya saya xmenyangka dia akan berkata begitu pada saya..saya yg tgh berfikir-fikir nk ke sana lebih awal dari tarikh exam, terus confirmkan tarikh ke sana..terharu dgn kata2 kawan saya itu..tq :)

My final exam kali ini mmg agak mencabar, sbb subjek2nya cukup buat kepala saya pening..sampai skrg pun rasanya takde apa pun dalam otak saya ni walaupun tiap malam menghadap buku..ish, mmg saya risau..ditambah dengan gred yg baru..jadual exam pun agak kurang seronok sbb hanya ada gap sehari sahaja..cuma seronok leh balik awal jer..so, disebabkan kerisauan dgn exam ni, saya nye kesihatan pun agak tidak menentu..saya dpt rasa kesan2 stress pada saya sebenarnya..ditambah dgn kerja yang xpernah surut..:(

So, saya dah confirmkan untuk pergi lebih awal ke KL..my exam start hari isnin, sabtu saya dah ke sana untuk study dgn kawan2 lain..Okla kepada semua, Selamat Menyambut Ramadhan dan melakukan ibadah puasa..moga Ramadhan kali ini membawa kebaikan dan rahmat untuk kita semua..Doakan saya berjaya di dalam exam kali ini..

me..lydia..pahang..malaysia..

2 comments:

Adila Khairy said...

selamat berpuasa lydia... :)

baru baca blog lydia arini, kalau tak boleh ajak buka posa sama-sama..

lyd said...

Selamat berpuasa along.. :)

saja tak mau kacau awak..lgpun exam kali ni xbyk gap, ada sehari je..xsempat nk jumpa awak..

mmg ingt nk gak p tgk along, nk tgk perut :)