Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sedar tak sedar dah berada di penghujung Ramadhan..sekejap sungguh bulan puasa tahun ini..memang xterasa pun..bulan puasa kali ini, masih lagi boleh tahan tahap ke'bz'an saya..

Hari kerja, pulang dari keja awal dari biasa, pukul 5..biasanya pulang pukul 6 ptg..balik ke rumah, solat dan terus tolong mak masak di dapur..bila hari cuti pula, sibuk tolong mak buat kuih raya pula..mengemas rumah, biasanya mmg adik yang suka mengemas, saya suka memasak jer :)

Lagi beberapa hari nak raya, perasaan sangat lah excited...xtau kenapa terlalu excited raya tahun ini..mungkin kerana atok skrg tinggal dgn kami, so semua family akan berkumpul di rumah kami..sebab tu la saya terlebih excited kot :))

Duit raya untuk anak2 buah semua dah siap, baju raya dah ada..kuih raya pun dah siap..cuma kek je yang saya belum buat lagi..biasanya saya akan buat kek pada petang sebelum raya..cuma satu perkara je yang buat saya sedih sikit..saya tidak berCUTI untuk raya...saya bekerja sampai hari khamis ini, dan mulai bekerja isnin minggu hadapan..sebabnya...cuti saya berbaki 3 hari sahaja dan saya masih perlu ke kelas untuk bulan okt,nov, dan dis akan dtg...:(( sedih...xdpt bercuti lama-lama macam org lain..

Sebenarnya sejak saya study luar kampus ni, dah 3 tahun saya xbercuti di hari raya..tapi saya xpernah sesedih ini..tahun ni saya tak tahu kenapa saya sedih sgt..uwaaa...saya nak CUTI....mengenangkan saya punya cuti xpernah cukup sejak study ni, rasa mcm hari ni jugak nk berhenti belajar...:(( tapi takkan lah saya nk berhenti skrg..huhu...kenapa saya sedih ni...

Okla, buat kekawan yg pulang ke kampung..berhati-hati di jalan raya..Selamat Hari Raya semuanya..mohon maaf atas semua kesalahan..sesiapa yang nak dtg ke rumah, amatlah dialu-alukan.. semoga kita semua bertemu lagi dgn Ramadhan akan dtg hendaknya.. :)



me..lydia..pahang..malaysia..

0 comments: