Genap seminggu bercuti untuk peperiksaan akhir semester..akhirnya saya kembali semula ke kampung halaman...(macam 4 thn tak balik..)..so..masuk ke pejabat..macam2 kerja yang menanti..ditambah pula dengan kesibukan kempen pilihanraya yang menyebabkan ramai kakitangan kerajaan terbabit sama..mm..bercerita tentang exam..ramai rakan2 bertanyakan saya mengenainya..well..for me..okla..maybe saya dah biasa belajar di dalam bidang kejuruteraan sebelum ini..bila masuk dalam bidang yang lain..saya rasakan tidaklah sesusah ketika belajar sebelum ini..so.. after this..cuti untuk sebulan dan akan sambung semula pada bulan april..sekejap je dah habis satu semester..dan Alhamdulillah..rasanya semuanya berjalan dengan lancar..pengurusan masa..pengurusan kewangan..mm..sebelum saya mengambil langkah untuk menyambung pelajaran saya dulu..rasanya memang saya tidak mampu..tapi berbekalkan semangat dan juga kemahuan saya sendiri..saya rasakan semua itu tidak menjadi beban buat diri saya..walaupun sibuk dengan tugas2 pejabat dan terpaksa bekerja lebih masa setiap hari..saya masih ada masa untuk menyiapkan segala assigment saya..dan apa yang paling membanggakan saya..kebanyakan dari tugasan saya mendapat markah yang agak wajar dari pensyarah..(markah kesian kot)apa yang pasti..rasaaanya saya berpushati di atas apa yang telah saya perolehi..kerana sesungguhnya semua itu berbaloi dengan usaha saya..so..untuk sebulan ni..saya akan mengambil kesempatan untuk membaca novel2 saya yang sudah lama dibeli tapi tiada kesempatan untuk membacanya...main computer games..dan mungkin juga menulis untuk mengembalikan semangat saya..oh ya..dan juga bersedia untuk reunion di pulau pangkor bersama-sama rakan2 lama semasa di kota putra dulu..
"To acquire knowledge is binding on all believers both men and women."
Al-Hadith (Narrated by Ibn Majah)
me..lydia..pahang..malaysia..

0 comments: